Du må tillate JavaScript å kjøre på din enhet for å se denne siden.
Gå til Innstillinger for din nettleser og tillat bruk av JavaScript og informasjonskapsler.

Hvilke nye konkurransefortrinn kan netthandelen gi?

For at kundene skal velge virksomhetens verditilbud fremfor konkurrentenes må virksomheten ha klare konkurransefortrinn.

Hvilke inntekts- og lønnsomhetsøkninger vil netthandelen gi?

Når du har skaffet deg estimater for forventede kostnader og inntektene kan du enkelt beregne lønnsomheten og foreta ulike former former for kostnads-, inntekts- og dekningspunktanalyser for å skaffe deg en bedre bilde av lønnsomheten til nettbutikken.

Hvilke kostnadsbesparelser kan netthandelen gi?

Den eneste måten en virksomhet kan øke sin lønnsomhet på er å enten øke sine inntekter eller redusere sine kostnader.

Kan verditilbudet (produktet/tjenestene) digitaliseres?

Hvis det er mulig å digitalisere hele verditilbudet har virksomheten et ekstremt stort potensielt lønnsomhetspotensial

E-handel: Strategiske spørsmål som må vurderes

Selv om det ikke bør være et spørsmål om virksomheten skal skaffe seg en nettbutikk eller ikke, finnes det allikevel en del strategiske spørsmål vi bør vurdere
/div>
<