Lightspeed webhotell

Hva-er-en-konvertering

Konverteringer er antagelig den vanligste metoden å bruke for å måle lønnsomheten til et nettsted og er et viktig SEO mål.

Hva er en konvertering?

En konvertering er en “ønsket handling” en bruker/besøkende gjør og som er av forretningsmessig verdi for virksomheten. Slike konverteringer kan for eksempel være:

  • Å kjøpe et produkt
  • Å laste ned en brosjyre
  • Å gi fra seg sin epost-adresse
  • Å finne en opplysning
  • Å fylle ut et skjema
  • Å endre en opplysning i et datasystem

En hver konvertering har en kroneverdi. Kroneverdien kan beregnes direkte (som for eksempel kroneverdien av å bestille et produkt), eller den kan beregnes indirekte. Når det gjelder å beregne indirekte verdier, kan man vurdere dem utfra flere faktorer. De vanligste er alternativkost og besparelser.

Du må logge inn for å se resten av innholdet. Vennligst . Ikke medlem? Registrer deg