Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Markedsføring i sosiale medier er høyt undervurdert. Du når ut til en helt annen målgruppe, nemlig den yngre generasjonen som har vokst opp med sosiale medier. Det gjør at du kan kapre en større andel av markedet allerede nå, men også for fremtiden med et godt produkt.

Det finnes mange plattformer du kan markedsføre deg på sosiale medier. Noen av de største plattformene er etablert i USA, men som når ut til hele verden. Store deler av jordas befolkning er på nett i dag, og det er takket være utbyggingen og utviklingen av internett.

På sosiale medier kan man oppdage mye spennende og lærerikt. Eksempelvis er det veldig lærerikt å spille på nett. Mange nordmenn spiller casino online og det er med god grunn. Man får mye ut av det ved å benytte ulike strategier. Det kan være noe du kan ta med deg videre i markedsføringen av ditt produkt eller tjeneste på sosiale medier, for å nå ut til flere.

Bruk ulike plattformer for å nå ut til flere

Det er helt klart en fordel med flere plattformer på sosiale medier. Dette gjør at du når ut til enda flere målgrupper innenfor ulike tema/kategorier som de interesserer seg for. Et eksempel på dette er bildedelingstjenester. De er å finne på absolutt alle sosiale medier.

Det samme burde gjelde for ditt produkt eller tjeneste, men da må du også passe på at du kan dele innhold som når ut til mottaker. Det er viktig med relevant innhold fordi du må fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Ellers er det nytteløst å ha flere plattformer.

Man kan benytte plattformer som Facebook, LinkedIn, Snapchat, TikTok og Instagram for å spre budskapet om ditt produkt eller din tjeneste. Sistnevnte er meget effektivt dersom du deler interessante bilder med korte tekster. Det er effektivt hvis du har et fysisk produkt som kan appellere til brukeren, for det gir deg en langt større fordel enn konkurrentene dine.

Engasjer brukere ved å poste jevnlig, men ikke for mye

Det er fort gjort å søke seg gjennom internett flere timer i strekk. Du vil se en felles nevner for de fleste selskaper og private brukere som poster innlegg på sosiale medier. Det er nemlig at de poster jevnlig, men her er det viktig å passe på at det ikke blir for mye.

Mange brukere kan bli lei av å se mye av det samme innholdet støtt og stadig. I bunn og grunn er det god grunn til å tro at man blir lei av å se det samme selskapet poste noe hele tiden. Med andre ord er det viktig å gi brukerne pusterom mellom innleggene.

Når du poster, så er det viktig at brukere du når ut til blir interessert i det som blir postet, og at de engasjerer seg. Brukere som både liker og kommenterer på det du poster, viser at de har tro på det du ønsker å videreformidle. Derfor sies det at en bør poste jevnlig for å holde oppmerksomheten ved like, men ikke for mye for da kan interessen forsvinne.

Dette er artikler som er skrevet av en av våre bidragsytere. Som regel er dette noen i redaksjonen, men det kan også være en student, lærer, forfatter eller andre samarbeidspartnere som leverer innhold til oss.