Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Sliter du også med å gjøre deg synlig på nettet med dine produkter og tjenester? Hvis dette er tilfellet, kan det være en god idé å se nærmere på hvordan de store spill- og casinohusene gjentatte ganger lykkes med å markedsføre nye spill og nye casinosider på nett.

Det omsettes for utrolig mye penger i casino- spill- og bettingindustrien, og til tross for at markedet allerede er fullpakket, lykkes det gang på gang å skape stor oppmerksomhet og nye kunder for spill og nye nettcasinoer. Dette er fordi de to bransjene er utrolig dyktige til å markedsføre seg på andre måter enn de tradisjonelle med Google Ads og Facebook-annonser.

Content marketing og blogginnlegg avmystifiserer casinoindustrien

I prinsippet selger de ulike casinoene stort sett det samme: Muligheten til å spille klassiske casinospill og odds på nettet. Selv om bonuser og velkomsttilbud varierer, kan det altså i utgangspunktet være litt hipp som happ hvilket casino du velger. Det kan derfor være vanskelig å skille seg ut i mengden og gjøre seg synlig når man skal markedsføre et nytt casino. Spesielt når både Google Ads, Facebook-annonsering og andre markedsføringskanaler har spesielt restriktive regler for casinoannonser.

Derfor bruker casinoindustrien mye energi på bloggartikler og content marketing om hvordan casinoer sikrer en viss utbetalingsprosent på spilleautomater. De forskjellige formene for content marketing og blogginnhold avmystifiserer enten teknologien bak spillene, tar livet av ulike fordommer om casinosider, eller gir tips og triks til nye spillere.


Affiliate marketing – en annen viktig markedsføringskanal

Casinosider benytter seg også mye av affiliate marketing. Her gir de andre nettstedene en fast prosentandel av inntektene som affiliate-siden genererer gjennom artikler, anmeldelser og andre casinorelaterte tekster med lenker til casinoet.

Begge markedsføringsstrategiene genererer mange nye spillere til de ulike nettstedene. Som oftest med ekstra gode bonuskoder og velkomsttilbud som en ekstra godbit for de nye spillerne. Dette er litt som å gi kundene dine et verdifullt bonusprodukt i prisen hvis de kjøper fra deg nå.

Disruptive marketing – spillindustriens hemmelige våpen

Noen nettspill blir nærmest landeplager. Det gjelder for eksempel i høy grad det populære spillet Fortnite, som nå har vært blant de mest populære i flere år. Industrien har virkelig funnet noen nye og utradisjonelle måter å markedsføre sine spill på som er langt fra de tradisjonelle metodene som spillindustrien ellers har brukt. Et eksempel på dette er da Epic Games, selskapet bak Fortnite, hyret det kjente koreanske bandet BTS til en opptreden i Jimmy Fallons Late Night-show der de lanserte en Fortnite-dansekonkurranse. Det handlet om å danse slik noen av de berømte figurene fra Fortnite gjør.

Epic Games har også lagt mye vekt på andre former for viral markedsføring for spillet på Facebook og YouTube – oftest uten å nevne spillet i det hele tatt.

Som du kan se, så finnes det mange andre alternativ for markedsføring av produkter på nettet enn de tradisjonelle Google Ads- og Facebook-annonsene. Det handler i hovedsak bare om å være kreativ.