Hjem Verdiskapning Hybrid-verdikjede

Hybrid-verdikjede

Den svarte linjen over viser kategoriens underkategorier. Klikk på en av kategorinavnene for å se artiklene i kategorien.

Hybrid-verdikjede

En hybrid verdikjede er som det går frem av navnet en verdikjede som kombinerer en tradisjonelle og digitale verdikjeden i en ny verdikjede

Skriv en ny oppdatert forretningsplan, med delplaner

Forretningsplanens funksjon er å fungere som en overordnet plan for virksomheten. Det er derfor viktig at denne planen er oppdatert med alle de endringene som er gjennomført. Gjøres ikke dette vil det ikke lenger være noen sammenheng mellom liv og lære.

Tegn opp og dokumenter din nye hybride-verdikjede

Et diagram som viser den nye hybride-verdikjeden, med verdiaktiviteter og linjer som viser bindeleddeme og samhørighetsforholdene.

Hvordan redde norske SMB bedrifter gjennom en hybrid verdikjede?

For å hjelpe SMB bedrifter å lage en hybrid verdikjede for å unngå å havne i disharmoni med markedet har jeg skrevet denne artikkel serien

Velg en forretningsmodell som passer den hybride-verdikjeden

Forretningsmodellen forteller hvordan virksomheten skaper kundeverdier. En omlegging til en hybrid-verdikjede vil dermed også kreve endringer i forretningsmodellen

Den hybride-verdikjeden må bygge på ett langsiktige mål og strategi

Nå som du har skaffet deg et bilde av dagens situasjon og hvilke muligheter som finnes, kan du gå videre og treffe dine endelige valg for en ny hybrid-verdikjede.