Hvordan kan netthandel styrke konkurransekraften?

En gjennomgang av hvordan virksomheten bruker sine ressurser og evner i verdiskapningn og markedsføringen av verditilbudet.

Hvordan kan nettbutikken bygge opp under virksomhetens omdømme/profil?

En nettbutikk kan brukes til å bygge opp under en virksomhets ønskede omdømme og posisjon i kundenes bevissthet på flere måter, avhengig av hva som er virksomhetens omdømme mål og –strategi.

Hvilke kostnadsbesparelser kan netthandelen gi?

Den eneste måten en virksomhet kan øke sin lønnsomhet på er å enten øke sine inntekter eller redusere sine kostnader.

Hvilke inntekts- og lønnsomhetsøkninger vil netthandelen gi?

Når du har skaffet deg estimater for forventede kostnader og inntektene kan du enkelt beregne lønnsomheten og foreta ulike former former for kostnads-, inntekts- og dekningspunktanalyser for å skaffe deg en bedre bilde av lønnsomheten til nettbutikken.

Kan verditilbudet (produktet/tjenestene) digitaliseres?

Hvis det er mulig å digitalisere hele verditilbudet har virksomheten et ekstremt stort potensielt lønnsomhetspotensial