agenturer.no

Virksomhetens egne nettsider er antagelig den viktigste rekrutteringskanalen for de aller fleste virksomheter.

Ikke fordi virksomhetens egne nettsider vil være dem som når flest mulig potensielle jobbsøkere (kandidater), men fordi egne hjemmesider gjør det mulig for virksomheten å lage selgende annonsetekster i de øvrige medie-kanalene, uten å komme inn på kjedelige detaljer,  med link til virksomhetens egne nettsider hvor de finner detaljinformasjonen om stillingen og eventuelt et søknadsskjema for å søke online her og nå.

Virksomhetens viktigste sekundær medium

Av ovenstående grunn er virksomhetens egne nettsider virksomhetens viktigste sekundær medium i rekrutteringsprosessen. Med sekundær medium menes:

“Et medium som ikke brukes for å skape nå flest mulig potensielle kandidater eller for å skape oppmerksomhet eller interesse rundt stillingen, men som brukes for å dekke potensielle kandidaters informasjonsbehov for å vurdere og søke på stillingen”

Du må logge inn for å se resten av innholdet. Vennligst . Ikke medlem? Registrer deg