Flytt ditt nettsted til våre Lightspeed webhotell, med cPanel, og
få 3-6 ganger raskere nettsider enn i dag. Pris: fra kr. 119/pr. år.

Går du og drømmer om å ha ditt eget firma? Kanskje du har en utrolig god idé du ønsker å vekke til live, eller kanskje du allerede er i gang med å starte opp noe som skal forme fremtiden din i mange år fremover. 

Uansett hva planene dine er, så er det en del ting som er viktig å tenke på når man skal starte opp noe eget. Det å ha et eget firma betyr at man har et stort ansvar, og det er en stor sjanse å ta når man skal hoppe ut i noe hvor fremtiden er usikker. Det viktigste er naturligvis å ha forretningsideen, men det er like viktig å få ideen ut, og få det du bygger opp til å bli lagt merke til – hvis ikke vil ikke andre oppdage den gode ideen din, og da er det dessverre vanskelig å bygge noe langvarig. I denne artikkelen skal vi se på hva du bør gjøre for å gjøre din nye forretning synlig – uten å måtte ha det største markedsføringsbudsjettet. 

Effekten av det folk snakker om

Vet du hva folkemunne er? Dette er en stor del av det å bygge opp en merkevare, og den mest verdifulle. det handler kort sagt om å få folk til å snakke om og spre ordet om firmaet ditt. Bruk nettverket ditt, snakk om firmaet og få gode venner og kunder til å spre ordet videre. 

En annen god måte å få mer ut av folkemunne på, er å investere i litt profileringsartikler. Dette er små artikler med din logo på trykk. Man kan få alt fra penner til T-skjorter med trykk. Få gjerne folk til å gå med din logo. Det er når du er synlig at folk vil gjenkjenne akkurat din logo, noe som igjen vil øke sannsynligheten for at du er det første noen tenker på når de ser etter noe eller noen innenfor ditt felt. 


Sosiale mediers makt

Sosiale medier har fått stor makt i dagens samfunn, og henger en del sammen med dette folkemunnet. Vær tilstede på sosiale medier, skap innhold som engasjerer. Det finnes også gode markedsføringsmuligheter på sosiale medier som ikke krever de største budsjettene i starten. Det finnes så mange segmenteringsmuligheter når man skal annonsere, så kan man selv styre hvor mange og hvor snever din målgruppe skal være. På den måten kan en enkelt begynne i det små med god markedsføring, uten å måtte ha de aller største budsjettene.

Dette er artikler som er skrevet av en av våre bidragsytere. Som regel er dette noen i redaksjonen, men det kan også være en student, lærer, forfatter eller andre samarbeidspartnere som leverer innhold til oss.