Bli en strategisk partner

Etter å ha utviklet og drevet eStudie.no (tidligere Kunnskapssenteret.com) alene i 16 år (siden 2001) har eStudie.no nå kommet til et punkt hvor en enkeltperson ikke lenger kan gjøre alt på egenhånd.

eStudie.no strenger nå hjelp fra aktører og personer som ønsker å bli en strategisk partner eller medeier i denne unike e-læringsportalen som årlig besøkes av over 1 million nordmenn som leser over 4 millioner sider. 

Hva slags hjelp (partnere) søker eStudie.no etter?

I prioritert rekkefølge kan de områdene vi ønsker å finne en strategisk partner på oppsummeres slik:

  • Investorer – For å kunne finansiere den videre utviklingen er eStudio.no på utkikk etter investorer som ønsker å gå strategisk inn på eiersiden. Samtidig som de påtar seg jobben med å løse en av de andre prioriterte områdene på listen under.
  • Annonsesalg – Idag har eStudio.no ingen andre annonseinntekter enn noen få hundre dollar fra Google AddSense. Med over 4 millioner årlige sidevisninger rettet mot studenter, lærere og kunnskapssøkende personer ligger det et stort potensial for en partner som kan ta seg av alt annonsesalg for oss.
  • Flere betalende brukere – eStudie.no ønsker også å komme i kontakt med forlag, skoler, undervisningsinstitusjoner, organisasjoner, foreninger, lærere og ledere som ønsker å bruke artiklene, artikkelseriene og e-bøkerne våre som en del av undervisningen og opplæringen sin. Her er det bare fantasien som setter grensene for hvordan dette kan gjøres.
  • Innholdsleverandører – eStudie.no trenger også flere fagartikler innenfor portalens fagområder. Vi ønsker derfor å komme i kontakt med aktører og forfattere som kan levere de nødvendige kvalitetartiklene som er nødvendig for fortsatt vekst.
  • Språkvasker – eStudie.no trenger også å komme i kontakt med en eller flere  personer som kan påta seg jobben med å språkvaske mer enn 2.600 artikler for skrivefeil og dårlig norsk. Dette for å kvalitetssikre alle artiklene.
  • Utviklere – eStudie.no er også på utkikk etter dyktige PHP/JavaScript programmere som er familiær med WordPress som eStudie.no er utviklet i, MobileApps og mySQL spørringer. Vi snakker her om en eller to personer som kan ta seg av den videre tekniske utviklingen, sammen med redaktøren.

Korte fakta om eStudie.no

  • Portalen ble etablert i 2001 under navnet Kunnskapssenteret.com. I 2016 byttet portalen navn til eStudie.no for å gjøre navnet kortere.
  • De siste 10 årene har antall besøkende ligget over 1 million unike IP-adresser hver år i følge Google Analytics og AwStats. I fjor leste i snitt hver IP-adresse 4 ulike artikler.
  • 3 av 4 sier at de bruker eStudie.no som erstatning for eller tillegg til kjernepensum, og de mener vi holder et svært høyt kunnskapsnivå. 
  • eStudie.no har førsteside rangering i Google på tusenvis av relevante søkeord og søkeuttrykk.

Hvem er vi på utkikk etter?

Vår ideelle partner er ressurssterke investorer, organisasjoner og enkeltpersoner som ikke er redd for å tenke stort og fremtidsrettet sammen med oss.

Hva kunne vi f.eks. ikke ha gjort hvis vi hadde hatt f.eks. 10 ganger flere kvalitetartikler, slik at vi kunne dekt pensumet til enhver merkantil skole? Ingen skoler eller skoler hadde da trengt å bruke penger på bøker. Det eneste de da hadde trengt er et brukernavn og passord fra eStudie.no som kunne ha gitt dem et utvalg av sine artikler som er skreddersydd til den skolen de går på og den utdannelsen de tar.

Hadde vi klart å komme i den situasjonen ville verdien til eStudie.no vært et milliardbeløp. Vi ønsker å komme i kontakt med folk som kan hjelpe oss å komme dit eller som har andre tilsvarende store visjoner for hva eStudie.no kan bli med de rette partnerne. 

Ønsker du å bli en strategisk partner eller medeier?

Kan du bidra med å løse en eller flere av ovennevnte problemområder for oss ønsker vi å komme i kontakt med deg snartest mulig.

For å komme i kontakt med oss ber vi deg sende en e-postmelding til redaksjonen@estudie.no, med kort informasjon om hvem du er og på hvilken måte du ønsker å samarbeide med oss. Vi vil deretter ta kontakt med deg igjen på e-post eller telefon, avhengig av hva du ønsker.