Domene og webhotell fra OnNet.no

Hva er et verditilbud ?

Med verditilbud menes:

– alle forhold som kunden legger vekt på før-, under- og etter kjøp av et produkt eller tjeneste.

Vi kan av ovenstående grunn si at et verditilbud er:

Summen av alle kundeverdier et produkt eller tjeneste har som er viktige for kunden når de skal anskaffe, bruke og evaluere ett produkt eller tjeneste.

Hva skaper verditilbudet?

Et verditilbud kan defineres som:

SUMMEN AV ALLE KONKURRANSE- OG KOMMUNIKASJONSVIRKEMIDLENE VIRKSOMHETEN BRUKER FOR Å SKAPE ET HELHETLIG SLUTTRESULTAT OG OPPLEVELSE SOM TILFREDSSTILLER ELLER OVERGÅR FORVENTNINGENE KUNDENE HADDE PÅ FORHÅND PÅ EN BEDRE MÅTE ENN KONKURRERENDE VERDITILBUD GJØR.

I praksis kan vi dermed si at ett verditilbud er:

Måten virksomheten har brukt sine konkurransevirkemidler i sin markedsstrategi og markedsføringsmiks for å skape ett produkt eller tjeneste med viktige kundeverdier i kundens øyne

Verditilbudet defineres av konkurransevirkemidlene

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.