Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 7 av 14 artikler om Big Data

Under finner du en svært forenklet presentasjon av verdikjeden for Big Data. Det vil si prosessen fra innsamling av data til lagring, aggregering og analyse. Formålet med fremstillingen er å gi et overblikk over de ulike trinnene i analyseprosessen og hvordan ulike aktører er involvert på ulike punkter i verdikjeden.

big data - verdikjede

I de påfølgende artiklene vil vi gå igjennom de ulike stegene i denne verdikjeden. Klikk på neste post i denne artikkelserien for å gå til trinn 1 i denne verdikjeden.

 

Du leser nå artikkelserien: Big Data

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Hvordan brukes Big Data idag?Big Data verdikjeden -> Innsamling av data >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Big Data – kilde til innovasjon og konkurransefortrinn
  • Kilder til Big Data
  • Egenskaper ved Big Data
  • Hvordan utnytte Big Data?
  • Data mining gir nye muligheter
  • Hvordan brukes Big Data idag?
  • Verdikjeden til Big Data
  • Big Data verdikjeden -> Innsamling av data
  • Big Data verdikjeden -> Lagring og aggregering
  • Big Data verdikjeden -> Analyse
  • Big Data verdikjeden -> Brukere og bruksområder
  • Big Data – personvernprinsipper under press
  • Big Data og sikkerhet
  • Big Data plan
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.