Domene og webhotell fra OnNet.no

verdikjede-markedføring

Egen nettbutikk?

For de fleste tradisjonelle virksomheter ligger de største åpenbare mulighetene ved Internett i å opprette en egen nettbutikk, slik at de kan selge sine produkter og tjenester via nettsidene sine. 

Mange trodde netthandelen ville eksplodere og etablere seg som den nye dominerende salgskanalen allerede på slutten av 1990- og begynnelsen av 2000-tallet, men dette skjedde ikke. Dette fordi markedet ikke var modent nok ennå, samtidig som teknologien ikke var god nok. Idag er situasjonen imidlertid annerledes. Folk flest har begynt å handle på nettet, samtidig som teknologien bak nettbutikkene har tatt en kvantesprang de siste 10-15 årene.

Markedet er idag ikke bare modent, men snart overmodent for dem som ennå ikke har tatt første steg ut i e-handelverden og etablert en egen nettbutikk.

Primær- eller sekundær salgskanal?

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.