Nettstedets verdiaktiviteter : Opplæring


   Domene + webhotell + epost = kr. 198/år
   Tast inn domene du ønsker å bestille webhotell til:
   http://www.


    Denne artikkelen er del 16 av 28 artikler om Digital markedsføring >> Eget nettsted
     Hvordan lese artiklene og -seriene?


verdikjede-personal

Gjennom å utvikle et interaktiv opplæringsprogram som legges ut på virksomhetens nettsider, kan de aller fleste bedrifter av en viss størrelse oppnå store effektiviserings- og kostnadsgevinster.

Selv om det koster noe å utvikle et eget interaktiv opplæringsprogram, blir besparelsene i det lange løp som regel langt større enn kostnadene.

Fordelene med denne form for opplæring er mange. Noen av de mest åpenbare er: 

  • De ansatte kan lære når de selv vil og har tid
  • De kan lære om det de selv vil/føler seg svake på (større fleksibilitet)
  • Ingen geografiske avstander mellom lærer og elev. Ingen trenger å fysisk flytte på seg for å få opplæring eller kursing i nye produkter, teknologier e.l.

Foruten felles informasjon som: 

  • arbeidsreglement og personalhåndbok
  • rutiner og instrukser
  • planlagte møter og møtereferater fra tidligere møter
  • ansatte med telefonnr, mobil og e-mail
  • leverandør- og produktdata

bør man utvikle informasjonsdatabaser for ulike deler av virksomheten. For salgsstaben kan det for eksempel være hensiktsmessig å ha et ekstranett de kan koble seg opp på fra sin bærbare PC ute hos kunde, for å hente ut tekniske opplysninger om et bestemt produkt , få de siste prislistene eller lignende informasjon de er avhengig av for å utføre jobben sin. Hvilke arbeidsoppgaver og informasjonsbehov finnes i de ulike avdelingene i din organisasjon?

 

Denne artikkelen og resten av artiklene i denne artikkelserien kan lastes ned og leses som en e-bok ved å klikke her !

Klikk her hvis du ikke fant svaret på det du lurte på
Topp20
Siste 20
Nye serier
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> Eget nettsted

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Nettstedets verdiaktiviteter : RekrutteringNettstedets verdiaktiviteter : Innkjøp >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Nettside/nettsted
  • Hva er Web 2.0?
  • Hvor lønnsomme er nettsidene dine?
  • Forarbeid: – Før du starter utviklingen av ett nytt nettsted?
  • Sett klare mål og definer målgruppen
  • Start med en situasjonsanalyse før du lager Internett planen
  • Internettplan for virksomhetens nettsted
  • Velg riktig domene – din identitet på Internett
  • Hvilke kommunikasjonsoppgaver skal nettstedet løse?
  • Nettstedets plass i virkemiddelstrategien
  • Nettstedets plass og funksjon i verdikjeden
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Logistikk og produksjonsprosessen
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Salg og markedsføring
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Kundeservice og oppfølging
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Rekruttering
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Opplæring
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Innkjøp
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Presse og investor informasjon
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Trade promotion
  • Bedriftsblogg
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Styring, rapportering og administrasjon
  • Nettstedets oppgave- og innholdstrategi
  • Utformingstrategi : Retningslinjer for nettstedets visuelle utforming og utseende
  • Teknologisk strategi : Valg av publiseringsløsning og plattform
  • SEO strategi: Synlighet – trafikk – konverteringer
  • Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet
  • Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon
  • Unngå de kjente feilene når nettsidene skal utformes!
  • DEL
    Denne artikkelen er skrevet av Kjetil Sander. En entrepenør og forretningsutvikler som har etablert en rekke selskaper de siste 20 årene. Samtidig som har han lang styre- og topp-leder erfaring. Han er utdannet Diplom økonom / markedsfører fra BI/NMH, og jobber til daglig som daglig leder i OnNet. På hobbybasis er han i tillegg ansvarlig redaktør for eStudie.no. Les mer.