Utformingstrategi : Retningslinjer for nettstedets visuelle utforming og utseende


   Domene + webhotell + epost = kr. 198/år
   Tast inn domene du ønsker å bestille webhotell til:
   http://www.


    Denne artikkelen er del 23 av 28 artikler om Digital markedsføring >> Eget nettsted
     Hvordan lese artiklene og -seriene?


Strategi-EMens innholdstrategien forteller hva nettstedet skal inneholde, forteller utformingstrategien hvordan nettstedet visuelt skal utformes.

Har virksomheten allerede en definert visuell profil vil utfordringen her ligge i hvordan denne visuelle profilen kan overføres til layouten og webdesignet til nettstedet, slik at det blir en gjenkjennelseseffekt mellom alle kommunikasjonvirkemidlene til virksomheten.

Fra visittkortene, brosjyrene og annonsene til bil dekoren og nettsidenes utseende.

Mangler virksomheten en definert visuell profil som skal fungere som en «rød tråd» i alle kommunikasjonfremstøt de iverksetter, er det nå på høy tid å definere en slik profil.

En lik definert profil er spesielt viktig for dem driver med merkevarebygging, da merkevarebygging forutsetter en enhetlig visuell profil i alt virksomheten foretar seg for å kunne danne det ønskede inntrykket i kundenes underbevissthet. 

For mer informasjon om hva som legges i begrepet utformingstrategi og hva en utformingstrategi må inneholde viser jeg til min artikkel om utformingstrategien i forbindelse med min artikkelserie om kommunikasjonsplanen.

Denne artikkelen og resten av artiklene i denne artikkelserien kan lastes ned og leses som en e-bok ved å klikke her !

Klikk her hvis du ikke fant svaret på det du lurte på
Topp20
Siste 20
Nye serier
Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> Eget nettsted

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien:  << Nettstedets oppgave- og innholdstrategiTeknologisk strategi : Valg av publiseringsløsning og plattform >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Nettside/nettsted
  • Hva er Web 2.0?
  • Hvor lønnsomme er nettsidene dine?
  • Forarbeid: – Før du starter utviklingen av ett nytt nettsted?
  • Sett klare mål og definer målgruppen
  • Start med en situasjonsanalyse før du lager Internett planen
  • Internettplan for virksomhetens nettsted
  • Velg riktig domene – din identitet på Internett
  • Hvilke kommunikasjonsoppgaver skal nettstedet løse?
  • Nettstedets plass i virkemiddelstrategien
  • Nettstedets plass og funksjon i verdikjeden
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Logistikk og produksjonsprosessen
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Salg og markedsføring
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Kundeservice og oppfølging
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Rekruttering
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Opplæring
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Innkjøp
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Presse og investor informasjon
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Trade promotion
  • Bedriftsblogg
  • Nettstedets verdiaktiviteter : Styring, rapportering og administrasjon
  • Nettstedets oppgave- og innholdstrategi
  • Utformingstrategi : Retningslinjer for nettstedets visuelle utforming og utseende
  • Teknologisk strategi : Valg av publiseringsløsning og plattform
  • SEO strategi: Synlighet – trafikk – konverteringer
  • Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet
  • Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon
  • Unngå de kjente feilene når nettsidene skal utformes!
  • DEL
    Denne artikkelen er skrevet av Kjetil Sander. En entrepenør og forretningsutvikler som har etablert en rekke selskaper de siste 20 årene. Samtidig som har han lang styre- og topp-leder erfaring. Han er utdannet Diplom økonom / markedsfører fra BI/NMH, og jobber til daglig som daglig leder i OnNet. På hobbybasis er han i tillegg ansvarlig redaktør for eStudie.no. Les mer.