Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 38 av 40 artikler om Digital markedsføring >> SEO

lokal-seo
Det er mange ting som må tas i betraktning når du utfører lokale søkemotoroptimalisering. Google tar faktisk forskjellige faktorer i betraktning med lokale søk, enn de gjør med tradisjonelle søkemotoroptimalisering.

Noen av de tingene du må tenke på for å oppnå en god lokal rangering for ditt nettsted er:

Lokale oppføringer

En av de viktigste aspektene av lokal søkemotor optimalisering er tilstedeværelsen av lokale oppføringer og linker fra andre lokale nettsteder. Google ser oppføringer i en søke katalog for din virksomhet som et tegn på at dette er en lokal virksomhet, og at den derfor skal rangeres i de lokale søkene og ikke først og fremt i de globale. Med lokale søk menes rangering for lokale søkeord (nøkkelord). Lokale virksomhetsoppføringer tillater deg å ikke bare markedsføre din bedrift, men gir også mulige kunder flere veier til virksomhetens markedstilbud og nettsted. Mange lokale oppføringer vil også kunne rangere godt i Google på ord som er relatert til virksomheten din , og kan faktisk være en utmerket måte å drive trafikk til nettstedet ditt på lang sikt.

Adresse og telefonnummer

Når Google skal rangere lokale søkeord tar de også adressen og telefonnummeret til virksomheten i betraktning. Adressen blir sjekket mot “sentrum ” plasseringen av by relaterte søkeord du forsøker å få siden rangere på for å prøve å finne ut om du er en lokal tilbyder som kan tilby det som det søkes etter. Dette gjøres for å sikre at du ikke forsøker å rangere for søkeord i byer som du ikke kan faktisk leverer tjenester til . Sørg for at byene du prøver å oppnå en rangerer for ligger nær nok til at virksomheten kan levere produktet eller tjenesten. Helst bør adressen og telefonnummeret gå igjen på alle sider.Det samme gjelder firmanavnet og domene.

Anmeldelser

Du trenger også å forsøke å sette sammen vurderinger fra tidligere klienter på tvers av flere nettsteder. Dette er en indikator til Google at din bedrift har hjulpet enkeltpersoner i det siste, og har en track record for å bevise det.

Du leser nå artikkelserien: Digital markedsføring >> SEO

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Off-site SEO : Hva må du IKKE gjøre i ditt lenkeprogramHvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)? >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Søkemotor
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Søkemotormarkedsføring (SEM)
  • SERP : Hva vektlegger Google i sin rangering?
  • Før du starter SEO arbeidet (prosessen)
  • Slik får du ditt nettsted indeksert i Google
  • Valg av søkeord til dine sider
  • Landingsside
  • Call to action (CTA) skaper konverteringer og avgjør lønnsomheten
  • SEO mål og aviksanalyser
  • Arbeidsgangen i et SEO-prosjekt
  • On-Site SEO : Søkemotoroptimalisering av nettsiden
  • Domene påvirker søkemotorrangeringen (SEO)
  • SEO : Content is king – innholdet avgjør rangeringen i Google
  • SEO : Title og Meta Description er den viktigste SEO taggen
  • SEO : Nettsidens overskrift (h1/h6)
  • SEO : Alle bilder må ha en ALT-tag
  • SEO : Interne (inngående) og eksterne (utgående) lenker
  • SEO : Ankertekst må angis på alle linker
  • XML Site Map (nettsted kart)
  • Duplikatside
  • Meta-tags
  • Robots.txt
  • Responsiv design
  • 404 feilmeldingssider (File Not Found)
  • SEO : Mappe og filstruktur
  • Oppdater sidene jevnlig for å øke sidens ferskhet / nyhetsverdi
  • Slik øker du hastigheten til dine hjemmesider
  • SEO : Bruk av ikke-søkemotorvennlig teknologi
  • Skjult tekst og koblinger i nettsiden
  • Cloaking
  • .htaccess tips alle webmastere bør vite om
  • On-Site SEO tips for Topp 10 rangering i SERP
  • Off-Site SEO : Lenkebygging, lenkestrategi og lenkeprogram
  • Off-Site SEO : Lenkebygging for en Topp 10 SERP rangering
  • Off-site SEO : Hvordan få inngående lenker til et nettsted?
  • Off-site SEO : Hva må du IKKE gjøre i ditt lenkeprogram
  • Råd for lokal søkemotoroptimalisering
  • Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)?
  • Unngå “sandboks” (svartelistning av Google)!
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.