Domene og webhotell fra OnNet.no

I personlig salg er det mer vanlig at selgeren oppsøker kunden, enn at kunden oppsøker selgeren. Og kun unntaksvis avtaler de å møtes på “nøytral” grunn.

I de tilfellene hvor selgeren har ansvaret for hvor de skal møtes, er valg av møtested og lokale svært viktig.

Kommer kunden til selgeren, vil kundens førsteinntrykk bli dannet av lokalene som møter han.

Det er åpenbart at en “falleferdig rønne” ikke gir det samme førsteinntrykket som et moderne forretningsbygg i et attraktiv område.

Tenk derfor på hvilket inntrykk lokalitetene gir deltakerne, da stedet på mange måter setter standarden for samtalen. Kanskje kan det være hensiktsmessig å leie et sted hvor dere møtes ?

Foruten møtested, er valg av møtelokale viktig. Hvor stort er rommet ? Hvordan er inventaret ? Hvordan plasseres deltakerne i forhold til hverandre og møtelederen(e) ? Hvilke AV – hjelpemidler er tilgjengelig ? Hvordan er klimaforholdene ? Belysningen ? Fargen ? osv. osv.

You need to be logged in to view the rest of the content. Vennligst . Ikke medlem? Bli med oss
Kjetil Sander
Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.