Bruk av sosiale medier i rekrutteringen

En gjennomgang av hvordan du bør bruke sosiale medier i forbindelse med rekruttering av den rette kandidaten til en stilling.

Sosiale medier i krisehåndtering

Sosiale medier har blitt benyttet i en rekke ulike krisesituasjoner, for eksempel i flere jordskjelv, tsunamier, flommer, terrorangrep o.l.

Den sosiale spredningprosessen («jungeltelegrafen» / «vareprat»)

Hvordan vareprat sprer informasjon om et nytt produkt eller tjeneste til målgruppen og markedet for øvrig.

Viral markedsplanlegging – Fase 4: Strategi og publiseringsplan

For at den sosiale markedsføringen skal bygge opp under virksomhetens eksisterende visuelle profil og markedsføring, må denne strategien ta utgangspunkt i virksomhetens overordnede markedsstrategi.

Digital dømmekraft

Digital dømmekraft eller nettvett handler om å kunne skille sannhet fra løgn på nett, ivareta personvernet, og behandle andre med like stor respekt online som offline.

Publiseringsplan for sosiale medier (sosial markedsføring)

Med publiseringsplan menes en plan som angir hva, hvorfor, når og hvor noe skal publiseres ovenfor hvem, med hvilket resultat?

Sosial Media Managment teamet (SMM-teamet)

For å kunne skape troverdighet og seriøsitet fra de som skal styre de sosiale mediene, må virksomheten ha retningslinjer for hvem som har ansvaret for å holde de sosiale medienee oppdatert, når oppdateringene skal skje og hvordan innleggene skal utformes og presenteres.

Bør virksomheten ha en sosial profil?

Svaret er i utgangspunktet JA. Sosiale medier kan brukes på svært mange måter for å løse definerte kommunikasjonsoppgaver.

Sosial markedsføring

Markedsføring gjennom sosiale medier er all form for direkte eller indirekte markedsføring som blir brukt til å bygge bevissthet, gjenkjenning, fremkalling og handling ovenfor en merkevare, bedrifter, produkter eller personer