Bruk av cloaking og ikke-søkemotorvennlige teknologier

Hvis du ønsker en førstesideplassering i Google må du sørge for at du ikke bruker en cloaking-teknikk eller benytter deg av ikke-søkemotorvennlige teknologier...

Søkemotoroptimalisering av nettsidens kritiske Meta-tag (er)

Tidligere gikk søkemotoroptimalisering stort sett ut på å optimalisere nettstedet og nettsidens meta-tagger. Slik er det ikke lenger. Meta-taggene har fortsatt stor betydning. Spesielt...

Råd for søkemotoroptimalisering av sidens innhold

Ingenting teller mer for rangeringen til en nettside i søkeresultatene til Google (SERP) enn selve innholdet på nettsiden. Du har sikkert hørt uttrykket...

Disse SEO utvidelsene trenger du til WordPress for å søkemotoroptimalisere sidene

Rådene og tipsene jeg gir i mine påfølgende artikler om søkemotoroptimalisering av dine nettsider for å oppnå best mulig rangering i Google for utvalgte...

Hvilken domene-strategi bør internasjonale og fler-språklige nettsteder velge?

I min forrige artikkel så jeg på viktigheten av å velge riktig topp-domene og domenenavn. I denne artikkelen skal jeg se litt nærmere på...

Velg riktig topp-domene og inkluder ditt viktigste søkeord i domenenavnet

Hvor viktig er domene for å få en førsteside rangering?Selv om Google nekter for at domener som inneholder søkeordet enklere oppnår en førstesideplassering i...

Unngå «sandboks» (svartelistning av Google)!

Hvis domenet og/eller nettsidene dine plutselig har falt ut fra indeksen til Google gjelder det å finne ut hvorfor. Det kan være mange grunner...

Sjekk dagens og fremtidig SEO rangering på søkeordene

Når nettstedet er indeksert i Google kan arbeidet med å nå dine SEO-mål starte. Et  utgangspunkt er å starte med å kartlegge...

Indeksering av domene i søkemotorene (Google, Yahoo! og Bing)

Vet søkemotorene om ditt domene? Før det er noe vits å jobbe med SEO, må sidene være indeksert i Google, Ask, Yahoo og Bing....

Sett opp klare SEO mål og gjennomfør jevnlige aviksanalyser

Skal din investering i SEO bli en svært lønnsom investering, må du starte med å sette deg klare mål som viser hva du...

Velg landingside til nettstedets søkeord

Så snart du har definert nettstedets søkeord, kan du gå videre og plukke ut landingsidene til disse søkeordene. Med landingside menes:”Den siden som skal komme...

Start med å finne søkeordene til ditt nettsted

Bruk 80% av tiden på å finne dine nøkkelord!Søkemotoroptimalisering går ut på å bli funnet i Google, Yahoo, Bing og andre store søkemotorer på...

SEO-prosessen: – Arbeidsgangen i et SEO-prosjekt

Søkemotoroptimalisering er ikke et tiltak, men en evigvarende prosess som går ut på å legge forholdene til rette for en bestemt nettside i...

Hva vektlegger Google når de skal rangere siden din?

Litt historikk Kriteriene søkemotorne legger til grunn for å beregne rangeringen av søkeresultatene kalles søkemotoralgoritmer. I begynnelsen (1996) var det søkeordene som var det...

Hvordan sette VERDI på søkemotoroptimalisering (SEO)?

Det er umulig å sette korrekt verdi på ditt SEO-arbeid, av flere årsaker. La oss se på noen av dem.Hva er meta-verdiene en førstesideplassering...

Kun en 1 side plassering i Google har verdi!

Hvorfor trenger du en førsteside plassering?Kun en førstesideplassering i Google sitt søkeresultat (SERP) har en virkelig verdi, er vår påstand. Hvorfor tår vi så påstå...

Søkemotor

Med søkemotor menes nettsteder som benytter en programvare hvor man kan gå inn og søke etter informasjon på andre nettsteder, og få resultatene presentert som en opplisting med klikkbare linker.

Hvorfor bruke tid på SEO?

Hvorfor bruke tid og penger på å jakte etter de siste 10% av kundene gjennom betalt markedsføring, når 90% av trafikken på Internett kommer...

SEO (søkemotoroptimalisering) og SEM (søkemotormarkedsføring)

SEO («Search Engine Optimization»), eller søkemotoroptimalisering på norsk, er teknikker for å gjør en nettside bedre synlig i søkemotorene