Nettstedets verdiaktiviteter : Kundeservice og oppfølging

Hvordan har du tenkt å gjøre dine kunder fornøyd og utvikle dem til lojale kunder som anbefaler deg til andre?

Nettstedets verdiaktiviteter : Innkjøp

Innkjøpsfunksjonen er en spesielt viktig funksjon for mange produksjons-, distribusjons- og salgsorganisasjoner.  Spørsmålet i denne sammenheng er: Hvordan kan et nettsted automatisere virksomhetens innkjøp av standardiserte...

Nettstedets verdiaktiviteter : Rekruttering

Internett har vist seg i de senere år å være den mest effektive rekruttering kanalen i Norge. Her får du råd om hvordan du bør gå frem for å utnytte disse mulighetene

Nettstedets verdiaktiviteter : Opplæring

Ved å utvikle et interaktiv opplæringsprogram som legges ut på nettsidene, kan de fleste oppnå store effektiviserings- og kostnadsgevinster

Nettstedets verdiaktiviteter : Trade promotion

Mange produsenter bruker nettsidene sine til ulike former for trade promotion, bak ett passordbeskyttet område.

Nettstedets verdiaktiviteter : Presse og investor informasjon

Presse- og investorinformajon slås ofte sammen til en seksjon av nettstedet, da denne type informasjon ofte er svært overlappende.

Bedriftsblogg

Hva er en bedriftsblogg, og hva bør en bedriftsblogg inneholde?

Nettstedets verdiaktiviteter : Styring, rapportering og administrasjon

Hvordan kan nettstedet ta over styring-, rapportering- og administrasjonsoppgaver?

Nettstedets oppgave- og innholdstrategi

De endelige valgene for hva virksomhetens nye nettsted skal inneholde av verdielementer, funksjoner og hvilket innhold sidene ellers skal ha

Utformingstrategi : Retningslinjer for nettstedets visuelle utforming og utseende

Mens innholdstrategien forteller hva nettstedet skal inneholde, forteller utformingstrategien hvordan nettstedet visuelt skal utformes.

Teknologisk strategi : Valg av publiseringsløsning og plattform

Hvilken teknologisk plattform skal nettstedet legges på, hvilken publiseringsløsning for å lage og holde nettsidene oppdatert skal velges, og hvilke andre systemer må løsningen utveksle informasjon med?

SEO strategi: Synlighet – trafikk – konverteringer

Hvordan sørge for at virksomhetens nettsted blir synlig i søkemotorene folk bruker for å finne det de leter etter?

Kontroll og evaluering av Internett planen og nettstedet

Hvordan skal virksomheten kontrollere om målene blir nådd og evaluere resultatene? Det lønner seg å utvikle kontroll og evaluerings rutinene før nettstedet utvikles.

Internettplan for virksomhetens nettsted

En oversikt over hva en fullstendig internettplan for utvikling av virksomhetens nettsted bør inneholde

Utvikling og implementering av nettstedet i virksomhetens verdikonfigurasjon

Planleggingsprosessen er nå slutt. Det eneste som nå gjenstår er å oppdatere kravspesifikasjonene som så langt er utviklet, og begynne å innhente tilbud fra potensielle leverandører av det ferdige nettstedet.

Unngå de kjente feilene når nettsidene skal utformes!

Unngå de kjente feilene når nettsidene skal utformes!

Hva er Web 2.0?

Du har sikkert allerede støtt på begrepet Web 2.0 flere ganger de siste årene, men hva betyr egentlig Web 2.0?

Sett klare mål og definer målgruppen

Ikke ta noen beslutning om å utvikle nettstedet før at du har gjort deg opp en mening om hva du ønsker å oppnå med nettstedet og hvem du lager det for.

Forretningsmodeller for et kommersielt nettsted

8 mulige forretningsmodeller et kommersielt nettsted kan velge for å tjene penger på nettstedet.

Nettstedets plass i virkemiddelstrategien

Skal nettstedet bli en suksess må mediets egenart utnyttes, og integrere nettstedet som et konkurransevirkemiddel i virksomhetens konkurransevirkemiddel strategi og kommunikasjonvirkemiddel strategi.

Start med en situasjonsanalyse før du lager Internett planen

For å kunne treffe de riktige beslutningene må du starte med å gjennomføres en situasjonsanalyse av virksomhetens arbeidsbetingelser og markedssystem.

Nettside/nettsted

En gjennomgang av hva en nettside og nettsted er og hva som kreves for å få et eget nettsted.

Den sosiale spredningprosessen («jungeltelegrafen» / «vareprat»)

Hvordan vareprat sprer informasjon om et nytt produkt eller tjeneste til målgruppen og markedet for øvrig.

Hvordan skjer betalingen i nettbutikken?

Hvordan betalingen skjer når kunden velger kortbetaling som betalingsform kan forenklet visualiseres og forklares slik: