Autentisering og identifisering av epost og avsenderen

Hvordan autentiserer og identifiserer mailserverne eposten du sender, og hva må du huske på for å ikke bli blokkert av deres anti-spamfilter?

Formelen for å lykkes med å tjene penger gjennom epostmarkedsføring

Formelen for å lykkes med å tjene penger gjennom e-postmarkedsføring er denne:  M * OR * CTR * CR = $

Unngå «fy-ord», JavaScrip, Flash, Video og følg disse reglene for bruk...

Den vaneliste feilen folk gjør er å bruke et registrert “spam” ord i sine nyhetsbrev og epostkampanjer.

Brødteksten i nyhetsbrevet «skal selge budskapet til mottakeren»

Overskriften skal vekke interessen, men det er brødteksten som må overbevise leseren. Den skal fortelle grunnen til at de skal kjøpe dette.

Valg av angrepsvinkel, argumentasjon og illustrasjoner i nyhetsbrevet

Du kan skrive et selgende nyhetsbrev uten å ha den helt store ideen. Ofte rekker det å finne den beste måten å angripe problemet på.

Emne feltet er halve jobben i et nyhetsbrev

Råd og tips om hvordan du bør formulere emne feltet i nyhetsbrevet for å oppnå høyest mulig "open rate".

Bygg budskapet i dine nyhetsbrev på en kreativ strategi

Gjør det til en regel at du alltid lager deg en kreativ strategi før du begynner å skrive teksten til et nyhetsbrev eller i...

Praktiske råd og tips for suksessfull epostmarkedsføring

En samling YouTube videoer som gir deg de viktigste rådene og tipsene for å få suksess med dine nyhetsbrev og epostkampanjer.

Hvor mange åpner e-posten (open rate) og hvor mange vil kjøpe...

Open rate er en angivelse av hvor mange prosent av de utsendte e-postene som er blitt åpnet av mottakerne.

Hvor mange epostmeldinger kan jeg sende ut uten å bli oppfattet...

Send ikke ut så mange epostmeldinger samtidig at du blir blokkert på grunn av volumet. Her finner du rådene du må tenke på før du sender ut

Målgruppe: Hvem er det du prøver å nå med dine nyhetsbrev?

Sett deg et mål. Velg deretter hvem du ønsker å nå, få tak i deres adresse, før du sender dem skreddersydde budskap som du følger opp.

Planleggingsmodell for e-postmarkedsføring

Utgangspunktet er virksomhetens markeds- og kommunikasjonsplan, da målet med satsningen er å nå definerte markedsmål og/eller løse kommunikasjonsoppgaver med høyest mulig ROI

Hvilke lover og regler gjelder for masseutsendelse av epost og nyhetsbrev?

En gjennomgang av hvilke lover og regler for utsendelse av massedistribuert epostmeldinger og nyhetsbrev, med referanser til lovvverket.

Hvorfor e-postmarkedsføring?

Det finnes mange gode grunner for hvorfor du bør skaffe deg en profesjonell løsning for masseutsendelse av e-post og nyhetsbrev.

Målsetning: -Hva er det du ønsker å oppnå med e-postmarkedsføringen?

Hvilke mål er det epostmarkedsføring programmet skal nå? Løse kommunikasjonsoppgaver, nå markedsmål eller hva?

Tema for nyhetsbrevet

Planleggingen av en nyhetbrev kampanje bør alltid starte med en definisjon av temaet for nyhetbrevet.

Hvilken informasjon bør en epostliste inneholde?

Jo, mer du vet om en kunde, jo enklere er det å skreddersy en epostkampanje til mottakerens behov og forventninger

E-postliste: Hvordan få tak i e-postadressene?

Råd og tips for hvordan du skal gå frem for å bygge opp en lovelig epostliste til ditt nyhetsbrev og epostkampanjer

E-postmarkedsføring (e-marketing)

En gjennomgang av hva epostmarkedsføring er og hvordan du bruker denne form for markedsføring for å få suksess.

Definisjon av viktige e-postmarkedsføring begreper

En gjennomgang av de viktigste begrepene innenfor epostmarkedsføring.

Autoresponers og autopilot funksjoner i e-postmarkedsføring

En gjennomgang av hvordan du kan få ditt e-postmarkedsføringprogram til å gå omtrent på autopilot hvor du ikke trenger å gjøre noe

På/avmeldingsskjema i nettsidene dine

Sett inn et påmeldingskjema til ditt nyhetsbrev i nettsidene dine. Her finner du rådene du trenger i denne sammenheng.

Hvordan oppstår klager på spam?

En kort gjennomgang av de vanligste grunnene til at dine kampanjer og nyhetsbrev kan bli sperret på grunn av klager.

Hvem skal skrive nyhetbrevene?

Planlegger du å starte et nyhetbrev, er det ikke bare de økonomiske og strategiske ressursene og situasjonen du må tenke på. Like viktig er å tenke på hvem som skal skrive dem.

Innholdstrategi for epostmarkedsføring programmet

Med innholdstrategi menes en strategi som forteller hva nyhetbrevene skal inneholde og hvordan innholdet skal legges opp.

Tidspunkt: Hvilken dag og klokkeslett lønner det seg å sende ut...

Hvilken dag skal du sende ut dine nyhetsbrev? Hvilken dag har størst sjanse for at mottakere åpner og leser dine nyhetsbrev og kampanjer?

Slik unngår du at epostmeldingen blir stoppet av spam-filtrene til mottakerne

Lær hvordan du unngår å bli blokkert av spam filtrene til mottakerne av dine e-post kampanjer og nyhetsbrev.

Frekvens: Hvor ofte bør jeg sende ut et nyhetsbrev?

Ikke send ut for ofte, men pass også på at det heller ikke går for lang tid mellom hver utsendelse.

Hva bør et redaksjonelt uavhengig nyhetsbrev inneholde?

Erfaring viser at disse innholdselementene slår godt an i de redaksjonelt uavhengige nyhetsbrevene.

Hvorfor forlater kundene deg og dine nyhetsbrev?

En gjennomgang av de viktigste grunnene til at folk melder seg av en nyhetsbrev liste.

Hvilke typer e-postkampanjer og nyhetsbrev finnes?

De finnes to hovedtyper nyhetsbrev: Kundeorienterte og redaksjonelt uavhengige nyhetsbrev. Her ser jeg nærmere på forskjellen mellom dem.

Hva bør et kundeorientert nyhetsbrev inneholde?

Råd og tips om hva du bør ha med i et kundeorientert nyhetsbrev for å få suksess med dine utsendelser.

Implementeringstrategi for epostmarkedsføring programmet

Hvordan skal epostmarkedsføringen implementeres i organisasjonen og med bedriftens eksisterende markeds- og kommunikasjonsp

Kontroll og evaluering av e-markedsføringsprogrammet

Hvordan skal du kontrollere at målene blir nådd? Og viktigere: Hvordan skal de ulike delene av planen evalueres? Når, hvordan og av hvem?

Hvordan utforme nyhetsbrevet?

I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan du skal utforme dine nyhetsbrev, og komme med noen praktiske råd og erfaringer som har vist seg virkningsfulle.

E-postmarkedsføringen må integreres som en del av markedsføringsprogrammet

E-postmarkedsføringen må ses på som en del av virksomhetens markedsføringprogram og integreres med dette programmet og de systemene dette programmet bruker.

Benytt profesjonell programvare for e-postmarkedsføring

Hvilke konkrete krav du bør stille til e-postmarkedsføring løsningen er avhengig av hvordan du selv har tenkt å benytte dette markedsføring verktøyet.