Domene + webhotell + epost = kr. 198/år
   Tast inn domene du ønsker å bestille webhotell til:
   http://www.

    Denne artikkelen er del 22 av 22 artikler om Markedsføring >> Pris
     Hvordan lese artiklene og -seriene?


konkurranseprisBedriftens konkurransesituasjonen vil selvfølgelig i stor grad avgjøre og bestemme prissettingen.

Konkurrentorientert prissetting vil med andre ord si at man tar hensyn til konkurrentenes priser.

Tidligere har vi vært inne på hvordan prisdannelsen vil skje i ulike konkurransesituasjoner som f.eks. fullkommen-, monopol-, oligopol- og monopolistisk konkurranse.

Jeg viser til artikkelen om prisdannelse i ulike markedsformer for nærmere informasjon om konkurransebasert prissetting.

 

Klikk her hvis du ikke fant svaret på det du lurte på
    Gå til neste/forrige artikkel i serien:  << Kostnadsorientert prissetting
    Andre artikler i serien er: 
  • Pris og prisens rolle i en bedrift
  • Interne faktorer som påvirker prispolitikken til bedriften
  • Eksterne faktorer som påvirker prispolitikken til bedriften
  • Mål for prispolitikken
  • Prisdifferensiering
  • Prisstrategi og prispolitikk
  • Rabatt og rabattpolitikk
  • Fullkommen konkurranse
  • Monopol
  • Duopol
  • Oligopol
  • Monopolistisk konkurranse
  • Etterspørsel & priselastisitet
  • Priselastisitet
  • Tilbud
  • Markedslikevekt
  • Skift i tilbud og etterspørsel
  • Vinnings optimal produksjonsmengde
  • Hvordan kalkulere prisen?
  • Markedsorientert prissetting
  • Kostnadsorientert prissetting
  • Konkurrentbasert prissetting
  • Andre artikler i samme kategori er:

    DEL
    Entrepenør og forretningsutvikler med mer enn 20 års erfaring og 14 selskaper bak seg. Utdannet Diplom økonom / markedsfører fra BI/NMH. Jobber som daglig leder i OnNet og er ansvarlig redaktør for IKTnytt.no og Kunnskapssenteret. I tillegg er han styremedlem i 4 andre selskaper. Les mer.