Domene og webhotell fra OnNet.no

    Denne artikkelen er del 11 av 14 artikler om Spørreskjema design

Foruten skalaene som er gjennomgått over, finnes det også en rekke andre. Eksempler på andre måleskalaer er:

  • Kjøpsintensjons – skala
  • Parvise sammenligninger
  • Figurative og grafiske skala
Du leser nå artikkelserien: Spørreskjema design

  Gå til neste / forrige artikkel i artikkelserien: << Brand mapping (produktkort)Hvordan skal resultatene brytes ned ? >>
    Andre artikler i serien er: 
  • Spørreskjema og spørreskjema design
  • Diagnose av variablens målenivå og måleskala
  • Spørreskjema : Spørsmål og ordbruk
  • Måleskala og -nivå i et spørreskjema
  • Flervalg (multiple choise) spørsmål
  • Prioritering (Purchase Intent Scales)
  • Konstant sum skala
  • Utsagnmetoden
  • Semantic Differential Scale
  • Brand mapping (produktkort)
  • Andre måleskalaer for spørreskjemaer (survey)
  • Hvordan skal resultatene brytes ned ?
  • Utforming av postale utsendelser
  • Pretest og endelig utforming
  • Kjetil Sander
    Kjetil Sander (f.1968) grunnlegger, redaktør, forfatter og serieentreprenør. Gunnla Kunnskapssenteret.com i 2001 (i dag eStudie.no) og har siden vært portalens redaktør. Utdannet Diplom økonom og Diplom markedsfører fra BI/NMH. Har i dag mer enn 30 års erfaring som serieentreprenør, leder og styremedlem.